Sonntag, 12. Oktober 2008

Omuleţ de măr - Apfelmännchen (română)






Omuleţ de măr

Material:
1 măr mare
1 o nucă frumoasă
foarfeci pentru copii
foarfecă care taie colţuri
cariocă (de preferinţă marker)
lipici (recomand Pattex)
fetru (pâslă) colorat sau stofă colorată (am folosit fetru)
scobitoare
cânepă colorat
mărgele de lemn colorat

Cum procedăm:
Am făcut un şablon de carton rotund pentru piesele din fetru. Cu şabloanele am desenat piesele pe fetru, apoi copiii le-au tăiat. În total copiii au tăiat trei piese, una intr-o altă coloare pentru gulerul.
Primul pas a fost că am montat "mânuţele". Am luat cercul mare din fetru şi am făcut o croială pâna la mijloc.
Am ales două mărgele ovale şi le-am lipit pe fetru (vezi poza) la cele două margini ale pânzei ca să formeze cele două mânuţe.
Din cealaltă pânză tăiată, am format o pălăriuţă. După aceea copiii au lipit o mărgea mică pe nucă. Cu marker-ul au desenat pe nucă ochii şi gura. Au lipit apoi cânepa pe nucă (părul) şi în sfârşit au lipit şi pălăriuţa pe "capul" omuleţului.
Când toate piesele au fost gata (capul şi corpul), au pus o scobitoare în nucă şi în sfârşit au montat omuleţul.

Experienţă:
Am făcut proiectul cu un grup de 4-6 copii. A durat cca. 45 minute pâna ultimul copil a fost gata.
Mai dificil pentru copii a fost montarea "mânuţelor".
Unii copii au reuşit să facă chiar şi doi omuleţi, deci pentru toată grupa
a fost o distracţie foarte plăcută.

Costuri:
Cheltuielile sunt minime, doar stofa şi mărgelele trebuie cumpărate în plus.

Vârsta copiilor:
poate să fie cuprinsă între 6 şi 9 ani.
Distracţie plăcută !!


Keine Kommentare: